Hírek

Itt a legdurvább BMW M4-es

2015.10.7 18:16

  "Ahogy korábban az M3-asok többségéből, az M4-esből is elkészítették a BMW sportrészlegénél a klubverseny-változatot. Az M4 GTS-be a 3 literes duplaturbós hathengeres 500 lóerős változata kerül 600 Nm maximális nyomatékkal. Ez a hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval kombinálva tovább javította az M4-es amúgy is kivételes dinamikáját: ez a változat 3,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 305 km/h. A gyáriak szerint ráadásul 7'28”-es időt lehet futni a géppel a Nürburgring Nordschleifén, ami szintén kivételes eredmény."   "Persze az autónak nem az erősebb motor az egyetlen különlegessége. Kapott néhány karbonszálas alkatrészt, például a csomagtérfedél és az ülésvázak is a ebből az anyagból készültek. A hátsó ülések is hiányoznak, Alcantara bevonatű üvegszálas műanyag polc került a helyükre. A futóművet is átdolgozták – a GTS-é állítható – és a karbon-kerámia féktárcsák is az alapfelszereltség részei. Akinek valóban versenyzésre kell az autó, az rendelhet bele Clubsport csomagot is, ennek része a gyári bukókeret - egy egyszerűbb, nem FIA homológ kivitel -, a hatpontos biztonsági övek és a tűzoltókészülék is." "A különleges M4-esból kevés készül: összesen 700 példányt terveznek gyártani, így valószínűleg nem lesz könnyű hozzájutni egy-egy példányhoz. Azt egyelőre nem árulták el, hogy a GTS mibe kerül majd, de a felszereltsége alapján valószínű, hogy az összeg hatszámjegyű lesz, euróban."
Tovább »

Michelisz Norbert marad ..

2015.02.13 4:01

"Mint ismeretes, a tavalyi világbajnokság 4. helyezettje – aki ezzel a mezőny legjobb hondás versenyzője volt – a holtszezonban több ízben is tesztelt a Honda gyári alakulatával. Már az előző évad lezárulta előtt is tudvalevő volt, hogy a japán márka gyári különítménye csábítgatja a magyar fenegyereket, de az átigazolásból végül nem lett semmi: Norbi különféle sajtóértesülések szerint a gyári egylet által ígért fizetés negyedéért marad a nevelőegyüttes kötelékében. A megállapodást a WTCC barcelonai sajtóeseményének keretein belül erősítették meg a felek." „A holtszezonban több alternatíva is felbukkant a sajtóban Norbi idei évét illetően” – mondta a Honda Hungary részéről Szabó Gábor. „Mi a Honda márka képviselőjeként mindegyik lehetséges irányvonalat támogattuk, üdvözítettük. Azt gondolom, ez teljesen érthető, hiszen ha Norbi még szorosabbra fonja a köteléket márkánkkal, számunkra az is pozitív irányvonal, és ha honfitársként gondolunk a Zengő Motorsportos folytatásra, akkor annak is nagyon örülünk, hogy az eddig is sikeres magyar egység együtt folytatja és még komolyabb babérokra törhet.”     „A motorsport részlegünk kifejezetten nagyra tartja Norbi képességeit és eredményeit, és emellett márkánk vezetői nagyra értékelik a Zengő Motorsporttal felépített partneri viszonyt is. A kettő kombinációja pedig azt eredményezi, Norbi és a csapat előtt megnyílik a még szorosabb együttműködés és a még szebb eredmények elérésének lehetősége. Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarország legnépszerűbb sportolója, magyar csapatban, magyar támogatókkal a háta mögött világviszonylatban is a legjobbak között lehet, és mindez egy Honda fedélzetén történik. Hajrá Norbi!!!” – tette hozzá Szabó Gábor.   Michelisz és a Zengő Motorsport számára a közös folytatást az erős támogatói háttér tette lehetővé, amelyben a Honda mellett oszlopos szerepet jut a MOL Csoportnak is. Zengő Zoltán, Michelisz felfedezője és csapatfőnöke elégedettségének adott hangot.   „Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megállapodnunk mind a MOL Csoporttal, mind a Hondával, így ezt a   WTCC szezont is együtt folytatjuk tovább, és a pilótánk Michelisz Norbert. Ugyanakkor ez nagy felsőséget is ró ránk, hiszen a tavalyi világbajnoki negyedik helyezést szeretnénk felülmúlni. Ez lehetetlen feladatnak tűnik, de aki ismer engem és a csapatot, az tudja, hogy szeretjük megvalósítani a lehetetlennek tűnő feladatokat és mindent megteszünk, hogy álmainkat megvalósítsuk. Remélem, hogy a közös álmunk tovább folytatódik, és még sikeresebb leszünk idén, mint tavaly” – fogalmazott a szakvezető. Szöveg: Hvg.hu Forrás:www.hvg.hu
Tovább »

Elkészült az első automata Lotus

2015.01.31 10:55

"Bár az utóbbi évek eseménytelensége azt az érzést kelthette a szemlélőben, hogy a Lotusnál megállt minden fejlesztés, úgy tűnik, csak haladnak a dolgok, ha nem is nagy lépésekben. Az új, automata Exige S-től új piaci sikereket vár a Lotus vezetése. A Lotus sportkocsi-palettája keveset változott az évek során: az Exige lényegében az 1994-es Elise sokadik evolúciójának tekinthető, igaz, nemigen lehet benne felismerni az ősmodell vonásait. Az S változatba már nem valami kis, pörgős négyhengerest szerelnek, hanem a Toyota 3,5 literes V6-osát, amelyet a Lotusnál 350 lóerőig hergelnek. Ehhez kapcsolódik az új, hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltó – ez most az újdonság – amely a gyáriak szerint 0,24 másodperc alatt kapcsol két szomszédos fokozat között. Ez nem rossz érték – bár a Ferrari hasonló szerkezete már szimpla kuplunggal is tudta a 0,1 másodpercet egy évtizede is – olyannyira, hogy az automata Exige S jobban gyorsul, mint a kézi váltós. A százas tempót 3,9 másodperc alatt érheti el, a végsebessége pedig 261 km/h. " A brit gyártó vezetői arra számítanak, hogy az automata váltóval új vásárlókat szerezhetnek, akik nem szívesen bajlódnának a manuális váltóval – mert egyébként automatához szoktak – viszont vonzó számukra a Lotusok puritán stílusa és az általuk nyújtott nyers vezetési élmény. " Forrás és szöveg: Totalcar.hu
Tovább »

Rendhagyó Volvo FH teszt

2014.11.11 13:21

  Az utóbb időben hozzászokhattunk már ahhoz, hogy a Volvo reklámjai kihívják a figyelmet  maguknak. A promótálás ezúttal igen rendhagyó módon egy szupersport autóval kéz a kézben történik. A skandináv márka  ezúttal a világszínvonal elitjébe tartozó, az első "mega autóval"  a Koenigsegg One:1 változatával fut versenyt egy tesztpályán. A Volvo Truck divízió ezzel a kis versennyel egyébként a Volvo technikai újítására az új I shift  váltóművére hívja fel a nagyérdemű figyelmét. Az 1 LE/ 1 Kg álomhatárt szériában elsőként elérő Koenigsegg modell önmagában is kuriózum, és csak kevesek láthatták debütálását.   Ha kíváncsi vagy, hogy miként versenyez dávid és góliát egy vesenypályán  és hogy látja a Volvot Tiff Needell angol szakújságíró tekintsd meg a fenti videót.  Jó szórakozást.    
Tovább »

Igazgató csere a Fordnál

2014.11.9 21:59

" A szakember Stephen Odellt váltja ebben a pozícióban, így lényegében csere történik a vállalaton belüli két tisztség között. Odell ugyanis ezentúl a globális eladásokért és a marketingért felel a cégnél. Stephen Odell jó eredményeket tudott elérni az elmúlt években, irányítása alatt ugyanis nagymértékben csökkent a márka vesztesége az érintett területeken. Az előzetes becslések szerint 2015-ben már újra profitot is termelt volna az európai részleg, idén szeptemberben azonban visszaesés következett be, így ezt a célt is kénytelenek feladni. Ahogyan Odell fogalmazott, mindketten rendelkeznek már akkora tapasztalattal, hogy zökkenőmentes legyen az átállás. Ugyanakkor izgatottan néz a következő időszak kihívásai elé. A Ford a váltással az eladások növekedésének felgyorsítását szeretné elérni, ehhez ezt a vezetőcserét látják most a legcélravezetőbb megoldásnak. Farley 2007 óta dolgozik a Fordnál, de korábban más gyártóknál is szerzett tapasztalatokat. Megfordult a Toyotánál és a Lexusnál, és részt vett a Scion egyesült államokbeli bevezetésében is. "
Tovább »