Hírek

Már novemberben itt az új Maybach

2014.10.20 19:08

"Az újdonság, amelyet november elején mutatnak be Los Angelesben, a nagyobbik, 5,25 méteres S osztálynál is hosszabb lesz, 5,5 méteres. Ugyanakkor mindkét korábbi Maybachnál rövidebb lesz, hisz azok 5,7 és 6,2 méteresek voltak. A helykínálat így sem lesz kevés, hisz a 25 többlet-centiméter szinte teljes egészében a tengelytávhoz adódik hozzá, azaz hátul még egyszerűbb lesz nyujtózkodni. Később állítólag más Mercedes modellekből is lesznek Maybach változatok: az egykori márkanevet úgy tervezik használni, mint az AMG-t, azaz az egyes modellsorozatok kényelem-orientált, nyújtott tengelytávú csúcsmodelljeit hívják majd így. Gordener még azt is elárulta, hogy a következő Mercedes Maybach modellt a GL alapjaira építik." A modellt várhatóan hivatalosan a Los Angeles Motor Shown mutatják majd be. Az árak tekintetében még nincs pontos információnk, azonban a kiszivárgott adatok szerint a nem páncélozott kiveitel alap ára amerikában 250.000 és 300.000 dollár közé esik majd.Ezzel fej -fej mellett a Bentley Mulsanne és a Rolly-Royce Ghost hosszú tengelytávú változatával lesz egy árszinten a modell. Az első autók már november vágán megérkezhetnek a kivételesen szerencsés autószalonokba. Forrás: Totalcar.hu
Tovább »

Első képek az új VolvoXC90 belteréről

2014.05.27 14:59

Az idén augusztusban bemutatásra kerülő Volvo XC90-es modellről új részleteket tudtunk  meg. Részlet a Totalcar.hu cikkéből.  'Az új nagy Volvo műszerfalán meghatározó elem a hatalmas, élére állított érintőképernyő, amely feltűnően hasonlít a Tesla megoldására.   Erről lehet kezelni a legtöbb funkciót, a gombok hiányából ítélve a klímát és a világítást is, ami ma még nem bevett megoldás az autóiparban. Egyedül a rádió legfontosabb gombjai maradtak meg a középkonzolon, illetve a kormányon szorítottak még helyet a tempomatnak és néhány kezelőbillentyűnek. A látvány kétségkívül letisztult, az újkori Volvóktól megszokott elegáns, otthonos stílust tovább viszi egy lépéssel. Hogy a valóságban mennyire élhető, majd kiderül az első teszteken. A belső térről készült videót a lentiekben tekinthetik meg: A legnagyobb és egyik legsikeresebb Volvóhoz méltóan az új kezelési filozófiát finom anyagokkal körítik. Puha bőrt, valódi fát és olyan finomságokat várhatunk, mint például a kristályüveg betétes váltógomb. Hagyományosan nagy figyelmet fordítanak az ergonómiára, a ránézésre is kényeztető üléseket büszkén, svéd zászlóval címkézik, és a harmadik sorban 170 centis testmagasságig kényelmes beszállást és utazást ígérnek. A 2002-ben bemutatott régi XC90-es utódja a Volvo moduláris SPA platformjára épül, amely a jövőben az S60-tól felfelé minden nagy Volvo alapja lesz. Minden bizonnyal az új saját fejlesztésű motorcsaládjából válogatnak majd bele négyhengereseket, de az is szinte biztos, hogy előbb-utóbb beépítik a hibrid hajtásukat is. A hivatalos bemutatót augusztusra ígérik, a gyártás jövőre indul."     Forrás, és szöveg: Totalcar.hu
Tovább »

Elektromos autót fejlesztett a győri egyetem

2014.05.22 21:09

A győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) háromnapos szakmai workshopot rendezett, ahol hazai és külföldi szakemberek tárgyaltak a hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatásokról és a városok közlekedési terhelésének csökkentéséről. Emellett bemutatták az egyetemen saját fejlesztésű, elektromos kisautójukat, a SZEIectrát, amely egy négykerekes, kétszemélyes, 15 kilowatt teljesítményű, saját fejlesztésű, állandó mágneses szinkronmotorral hajtott jármű. A 340 kilogrammos autó 80 kilométer per órára is képes felgyorsulni. A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kilowattórás akkumulátorcsomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km. Nagyobb akkumulátorral – aminek befogadására a jármű fel van készítve – 180-250 km megtételére alkalmas.  A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban. A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer az Egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technikák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez.   Forrás és szöveg: Index.hu Kép: Széchenyi István Egyetem 
Tovább »

Rosberg vezetés közben szelfizett Fangio régi versenyautójában

2014.05.5 19:16

Az 1954-es Forma 1-es szezonban Juan-Manuel Fangio négy győzelmet szerzett a Mercedes-Benz W196-os versenyautó kormánya mögött, melynek köszönhetően a szezon végén ő lett a világbajnok. Hatvan évvel később Nico Rosberg ült be a legendás Ezüst Nyílba és parádézott egyet Hockenheimben, ami sokéves F1-es pályafutással a háta mögött is lenyűgözte. A kuriózumnak számító élményt minél részletesebben meg szerette volna osztani a rajongóival ezért telefonjával levideózta magát vezetés közben. A felvételen jól megfigyelhető, hogy az F1 kezdetén mennyire veszélyes volt egy ilyen autót vezetni, hiszen a teljesen nyitott és mai szemmel tágas pilótafülkében biztonsági öv nélkül, egy méretes fakormányt tekergetve repesztett a pilóta.     Forrás és szöveg : HVG.hu Kép: hvg.hu
Tovább »

Már két CNG-kútja is van Budapestnek

2014.04.5 1:18

  A sűrített földgáz (CNG) gépjármű üzemanyagként történő használata nemcsak gazdaságos, hanem jelentősen csökkenti a széndioxid valamint a kisméretű szilárd részecske kibocsátást - mondta Hizó Ferenc, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium zöldgazdaság fejlesztésért felelős helyettes államtitkára pénteken, a második budapesti CNG kút megnyitóján. Hozzátette: az unió is támogatja az üzemanyag elterjesztését, amit jogszabályokkal is segít majd.   A tárca is elkötelezett a tisztább üzemanyag mellett, hiszen a napokban hirdette meg a CNG-autóbusz pályázatot 1,6 milliárd forint támogatással. A pályázaton személyszállítási közszolgáltatást végző állami és önkormányzati szervezetek vehetnek részt - mondta a helyettes államtitkár. Szeneczey Balázs, főpolgármester helyettes beszédében kiemelte, hogy a főváros hamarosan üzembe helyezi a nemrég vásárolt három tucatnyi CNG autóbuszt, bár azokat nem itt, hanem a telephelyükön töltik. A most átadott kút teljesítménye 500 köbméter óránként, így alkalmas teherautók és buszok töltésére is.  Koncz László, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 2011-ben nyitották meg a Kőbányai úton az első CNG töltőállomást, amelynek a teljesítménye 260 köbméter óránként. Erre az üzletágra hozták létre a Főgáz CNG Kft-t. A mostani kút az ENI Hungária Zrt.-vel kötött megállapodás alapján a Budaörsi út végén lévő Agip kútnál üzemel. A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a fővárosban másfélezer CNG hajtású jármű közlekedik, ezek évi 1,5 tonnával csökkentik a levegőbe kerülő szilárd részecskék mennyiségét. Miután ezzel a hajtással mintegy 350 kilométer a járművek hatótávolsága a vidéki kúthálózat kiépítése nélkül a további terjedés korlátozott lesz. Ehhez állami segítséget javasolt a vezérigazgató. Az üzletpolitikáról szólva Koncz László kiemelte, hogy 2011 óta nem emelték a CNG árát. A most átadott kúton 345 forintba kerül kilogrammonként. Az átadáson bemutatták a CNG kúthoz tartozó gázsűrítő berendezést, amelyet egy konténerben helyeztek el. A hálózati 6 bar nyomásról 250 bar nyomásúra sűríti a berendezés a földgázt, amely 220 bar-on kerül a járművek tankjaiba. A konténer ára 75-80 millió forint. A világon mintegy 13 millió CNG meghajtású jármű közlekedik. Európában például Németországban 92 ezer járművet 720 kút szolgál ki.   Forrás és szöveg: HVG.hu Szerző: MTI
Tovább »