Hírek

Mégis jól néz majd ki az új Mini?

2013.07.28 19:55

"A Mini Vision az, amire a feltámasztott márkának szüksége lehet a sikerhez. A harmadik generáció prototípusának három hete nyilvánosságra hozott fotóit nem fogadta jól a közvélemény. Az autón látott változások csekély számát nem lehet a tervezők szemére vetni, hiszen egy Mininek muszáj megtartania a rá jellemző stíluselemeket, a frissítések mikéntjére viszont nem volt ésszerű magyarázat. A második generáció 2006 óta van piacon, és egy ilyen hosszúra nyújtott váltásnál nem túlzott elvárás az alapos megújulás, aminek alig észrevehető nyomait láttuk a torz fotókon. A Mini az elmúlt években megkapta konkurensnek a DS3-ast és a Fiat 500-ast, amelyek ellen az elegánsan konzervatív angolság már nem elég – valamelyest csicsásabb stílusra van szükség, épp olyanra, mint amit Anders Warming, a Mini dizájnfőnöke mutatott be.   A Vision nevű tanulmány egy új formatervezési koncepció, ami állítólag a következő generáció stílusbeli alapja is egyben. Ha ez így van nem kizárt, hogy a nemrég tesztelt autó mutogatása csak egy trükkös módja volt a közvélemény felmérésének. Akár ezzel, akár a korábban látott prototípussal lesz közelebbi rokonságban, az új Mini harmadik generációja az év végén érkezik. Annyit tudni, hogy az UKL1-es platformra épül majd, gyártása pedig egész biztosan jövőre indul. " Forrás és szöveg: Totalcar.hu
Tovább »

Ádám alsógatyában

2013.07.25 14:53

A nyitott tetős Adam Rocks tanulmányt az idei Genfi Autószalonon mutatta be az Opel. A koncepció magasabb és szélesebb, mint az alapjául szolgáló kisautó, így némi crossover-beütése is van.  A vászontető a C-oszlopig nyúlik hátra, amit egy időjárás-figyelő rendszer automatikusan behúz, ha úgy ítéli meg, hogy eső közeleg. Egyelőre rejtély, hogyan működik, valószínűleg a páratartalmat és a barometrikus nyomást figyeli és szerencsére kikapcsolható. A motorkínálat megegyezik az Adaméval. Az Opel elnöke - Karl-Thomas Neumann - elmondta, olyan divatos autókat fognak építeni, amiket az átlagember is megengedhet magának, és ez vonatkozik az Ampera következő generációjára is. Várjuk a csodát.   Forrás és szöveg: Totalcar.hu
Tovább »

Loeb e jövő évi WTCC atója

2013.07.25 14:26

Eldőlt, hogy a C-Élysée-re épül a Citroën WTCC-s versenyautója, amellyel Sebastien Loeb jövőre Michelisz Norbert ellen is versenyez. A francia márka először indul a túraautó-világbajnokságban, de Loeb neve garancia arra, hogy nem lesz ez egy sikertelen vállalkozás. Világpremierjét a Frankfurti Autószalonon ünnepli az autó, amelybe a DS3 WRC-ben is használt, 380 lóerős, 1,6-os turbómotor kerül. Az autót már nagyban tesztelik. Forrás Totalcar.hu Képek: Citroen.com
Tovább »

Új autó alig egymillió alatt??

2013.07.16 19:54

Ahogy azt eddig is sejteni lehetett, a műszaki alapokat a Nissan Micrától veszik, annak 1,2-es négyhengeresével és áttervezett ötsebességes váltójával. A beltérben is a költségcsökkentés volt az elsődleges szempont: népautó módjára, csupán egyetlen kilométeróra került a műszerfalra, és a felhasznált anyagok is inkább tartósak, mint kellemes tapintásúak lesznek. Extraként rendelhető iPod csatlakozós rádió, vagy akár légkondicionáló is. A modell Indiában készül, és várhatóan alig 900 ezer forintnyi rúpiáért kerül majd forgalomba, még 2014 végén. A cég vélhetően tudatosan árazta így az autót, ugyanis ezzel alig 70 ezer forinttal kerül többe mint a Tata Nano legdrágább változata. Nem valószínű, hogy Európában is forgalmazzák majd a Go-t, ugyanakkor nem kizárt, hogy a Datsun márkanév felbukkanjon a kontinensen. Forrásés szöveg: Totalcar.hu
Tovább »

Bemutatkozik a Peugeot 308

2013.05.22 11:05

  Lendületbe jöttek a franciák. Ismét sikerült szerződtetni néhány igen tehetséges dizájnert, és a már­ka elmúlt években kidolgozott vonalait egy újabb, szemkápráztató formába önteni. Az új 308-as minden porcikáján látszik az igényesség, az átgondoltság. A Peugeot nem feszegeti a ka­tegória átlagos méreteit, mégis sikerült egy tágas ­utas­teret, és egy, a ­ka­tegória élmezőnyéhez tartozó, közel fél köbméteres csomagtartót belepréselni a 4,17 méteres hosszúságba.   Az utastérben a 208-ból már megismert lenn a kormány, fenn a műszerfal megoldás köszön vissza. A kormányt ezúttal is kisebbre méretezték a szokásosnál, erősítendő a sportos karaktert, ugyanakkor a műszerfal közepére egy méretes kijelzőt faragtak, ahonnan számtalan funkció érhető el. Ezzel a megoldással száműztek egy rakás kapcsolót a műszerfalról, így az letisztult és áttekinthető. Az új 308-as motorkínálatáról egyelőre nem sokat tudni, hiszen a hivatalos bemutatója és az értékesítés kezdete őszre várható, ugyanakkor a gyári sajtóanyag hangsúlyozza, hogy sikerült a korábbi modellhez képest 140 kilogramm tömeget megspórolni, és ez mind az autó vezethetőségében, mind a fogyasztásában és károsanyag-kibocsátásában meglátszik. A Peugeot az új modelljének gyártását a franciaországi sochaux-i üzemre bízza, és a motorok szintén francia földön készülnek majd.  Forrás:Totalcar.hu Szöveg :Totalcar.hu  
Tovább »