Melyik 2013 legjobb autója?

Megszavazta a zsűri az autók Oscar díjának is nevezett, Az Év Autója 2013 választás döntőseit. A második fordulóba rendszerint hét típust választanak be, ezúttal azonban nyolc lett a létszám.

 

A 2013-as Év Autója választás kétszeresen is különleges. Először azért, mert ez kereken az ötvenedik, vagyis jubileumi választás - ami kiemelkedő esemény a zsűri életében.

A második, hogy a szavazatok összesítése után nem a szokásos hét, hanem nyolc autó került a döntőbe, a hetedik és a nyolcadik helyen ugyanis pontazonosság lépett fel.

 Car of the Year

A 22 ország 58 zsűritagjának az első fordulóban hét típust kell megneveznie, azokat, amelyeket az adott évben a legkiemelkedőbbnek tartanak.

Az idei 2013-asnak nevezett választáson 32 autóból kellett hetet megnevezni, ez sikerült most nyolcra. Volt már ilyen egyébként, 2008-ban hasonló problémával került szembe a zsűri.

 

A helyzet pikantériája, hogy nem lehet tudni, melyik két autó került így be a döntőbe, mivel az egyes típusokra leadott szavazatok száma még a zsűritagok számára is titkos, nehogy befolyásolja őket a második fordulóban, amikor egyetlen győztest kell hirdetni a döntőbe jutott hét - illetve jelen esetben nyolc - típus közül.

Az autók között ezért nincs helyezési sorrend, csak ABC szerint rendezik sorba őket. Ennek megfelelően a nyolc típus a következő:

 

SZAVAZÁS

Melyik Ön szerint az Év Autója 2013-ban

 

9 % Ford B-Max

 

12 % Hyundai i30

 

12 % Mercedes A-osztály

 

4 % Peugeot 208

 

7 % Renault Clio

 

15 % Subaru BRZ/Toyota GT86

 

25 % Volkswagen Golf

 

19 % Volvo V40

 

Én is szavaztam természetesen, és ha lottószelvény lenne, azt írnám, négy találatot értem el.

A második forduló miatt most nem árulnám el, melyik volt az én hét választottam, az azonban nem sérti a titoktartási fogadalmat, ha leírom, hogy melyik jelöltjeim nem kerültek a döntőbe.

Az én listámon szerepelt a BMW 3-as, amit én egy nagyon jó autónak tartok - bár nem kimondottan olcsó. Szerepelt a nagyon szépre  sikerült Mazda6-os, amelynek a technikája is kiemelkedő, hiszen dízelmotorja nitrogén-oxid utókezelés nélkül is teljesíti az Euro 6 elvárásait (amit egyetlen más dízelmotor nem tud rajta kívül!) és kondenzátoros energiatároló-rendszerrel is felszerelhető. És akkor még nem említettem a vezethetőségét.

 

A harmadik lemaradt típus a Toyota Prius+, amelyet én az egyik legsokoldalúbban használható hibridnek tartok. Lítium-ion akkumulátorát a két első ülés közötti könyöklő alá építették be, így nagy lehet a csomagtartója, sőt plusz két ülés van benne!

 

A második fordulóban a döntőbe jutott típusok között 25 pontot kell szétosztani úgy, hogy az első helyre tett típusnak legalább egy ponttal többet kell adni, mint a másodiknak.

Egy típusnak maximálisan tíz pontot lehet adni. A zsűritagok által adott pontok miatt a második fordulóban már sorrend alakul ki az autók között - az nyeri el Az Év Autója 2013 címet, amely a legtöbb pontot kapja. Eredményhirdetés a genfi Autókiállítás nyitónapján, 2013 március 4-én!

Ebben az évben minden a feje tetejére fordult, amikor átadtuk az Opelnek és a Chevynek Az Év Autója díjat az Amperáért, illetve a Voltért. És a felfordulás nemcsak azért következett be, mert az esemény egy napra esett egy másik nagy felhajtással, Erzsébet királynő gyémántjubileumával.

 

Korábbi Év Autója győztesek:

 

2012 -- OPEL AMPERA

2011 -- NISSAN LEAF

2010 - VW POLO

2009 -- OPEL INSIGNIA

2008 -- FIAT 500

2007 -- FORD S-MAX

2006 -- RENAULT CLIO

2005 -- TOYOTA PRIUS

2004 -- FIAT PANDA

2003 -- RENAULT MÉGANE

2002 -- PEUGEOT 307

2001 -- ALFA ROMEO 147

2000 -- TOYOTA YARIS

 

Forrás: Vezess.hu

Szöveg: Miklós Gajdán 

2012.december 18.